Dersin Adı | Osmanlı Siyasi Tarihi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSIR 330 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Uluslararası İlişkiler sisteminde Osmanlı Devleti'nin 14. ve 20 yüzyıllar arasında yükselişini ve düşüşünü açıklamak. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Osmanlı’nın güçlenmesinde ve düşüşündeki siyasi, askeri, ekonomik, sosyal ve finansal dinamiklerin Avrupa’nın büyük güçleriyle karşılaştırarak değerlendirilmesi. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders ve ders araçlarının tanıtımı | |
2 | Beş Deniz Havzası’nda Osmanlı Devleti’nin Doğuşu | Justin McCarthy, The Ottoman Turks, An Introductory History to 1923, Longman, New York and London, 1997 |
3 | Balkanlar’da Osmanlı Egemenliği ve Anadolu’nun Osmanlı Hükümdarlığı altında birleşmesi, Türk-Moğol Çatışmaları ve Osmanlı Fetret Dönemi | Justin McCarthy, The Ottoman Turks, An Introductory History to 1923, Longman, New York and London, 1997. |
4 | Orta ve Doğu Avrupa ve Orta Doğu’da Savaşçı Sultanların İmparatorluk Çağı | Justin McCarthy, The Ottoman Turks, An Introductory History to 1923, Longman, New York and London, 1997 |
5 | Muhteşem Süleyman (I. Süleyman) ve Osmanlı Devleti/Medeniyeti’nin Altın Çağı | Justin McCarthy, The Ottoman Turks, An Introductory History to 1923, Longman, New York and London, 1997 |
6 | Yükselen Habsburg ve Romanov (Hanedanlığı) İmparatorluklarına karşı İmparatorluğun Gerilemesi | Justin McCarthy, The Ottoman Turks, An Introductory History to 1923, Longman, New York and London, 1997 |
7 | Ara Sınav | |
8 | İmparatorluk’ta 18. Yüzyıl Boyunca Gerçekleşen Modernizasyon Girişimleri, Romanov ve Habsburg Yayılmacılığı Karşısında Askeri Yenilgiler | Erik J. Zürcher, Turkey: A Modern History, I.B. Tauris (any edition). Justin McCarthy, The Ottoman Turks, An Introductory History to 1923, Longman, New York and London, 1997. |
9 | İmparatorluk’ta Ayrılıkçı Milliyetçiliğin 19. Yüzyılda Yükselişi, Tanziamat ve İmparatorluk’ta Reform ve Merkezileşme Girişimleri | Erik J. Zürcher, Turkey: A Modern History, I.B. Tauris (any edition). İlber Ortaylı, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı, İletişim Yayınları (any edition). |
10 | Babı Ali’nin Avrupa’nın Büyük Güçleri Arasında Denge Politikası, Osmanlı İmparatorluğu’na İngiliz Korumacılığı; Genç Osmanlılar ve Jön Türkler hareketleri; İttihat ve Terakki’nin 1908 Jön türk Devrimi | İlber Ortaylı, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı, İletişim Yayınları (any edition). Şükrü Hanioğlu, Young Turks in Opposition, Oxford University Press, 1995. William M. Hale, Turkish Foreign Policy, 1774-2000, Frank Cass (any edition). |
11 | İttihat ve Terakki Yılları, İmparatorluğun Birinci Cihan Harbi’ne girişi, Osmanlı Dış Politikası ve Cepheler. | Ulrich Trumpener, Germany and the Ottoman Empire, 1914-1918, Caravan Boks, 1989. Edward J. Erickson, Ordered to Die, A History of the Ottoman Empire in the First World War, Greenwood Press, Westport - Connecticut, 2001. |
12 | Sunumlar | |
13 | Sunumlar | |
14 | Sunumlar | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Justin McCarthy, The Ottoman Turks, An Introductory History to 1923, Longman, New York and London, 1997. William M. Hale, Turkish Foreign Policy, 1774-2000, Frank Cass (any edition). Erik J. Zürcher, Turkey: A Modern History, I.B. Tauris (any edition). İlber Ortaylı, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı, İletişim Yayınları (any edition). Ulrich Trumpener, Germany and the Ottoman Empire, 1914-1918, Caravan Boks, 1989. Şükrü Hanioğlu, Young Turks in Opposition, Oxford University Press, 1995. Edward J. Erickson, Ordered to Die, A History of the Ottoman Empire in the First World War, Greenwood Press, Westport - Connecticut, 2001.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Oral Sander, Anka’nın Yükselişi ve Düşüşü, Osmanlı Diplomasi Tarihi Üzerine Bir Deneme, İmge Kitabevi Yayınları (any edition). Halil İnalcık and, Donald Quataert (eds.), An Economic and Social History of the Ottoman Empire, 1300–1914, Cambridge University Press, 1995. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 |
Proje | 1 | 15 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | 1 | 15 |
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 | |
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | 1 | 22 | |
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 29 | |
Toplam | 169 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına katkı sağlayan diğer disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahiptir ve bu disiplinlerden yararlanır. | X | ||||
3 | Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt eder ve ilişkileri değerlendirir. | |||||
4 | Bölgesel ve küresel sorunları tanımlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | |||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
6 | Alan ile ilgili konularda diğer kişi ve kurumlara düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü aktarır. | X | ||||
7 | Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihi süreklilik ve değişiklikleri tespit eder. | X | ||||
8 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarıyla ilgili kavram, kuram ve gelişmeleri bilimsel yöntemlerle inceler. | |||||
9 | Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
10 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerle ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Protfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest